torsdag, april 02, 2009

Torsdag eftermiddag!

Gud vad fint väder det är, inte så kallt och solen tittar lite generat fram bakom molnen :) Jag blir så glad när de är sånt väder! Jag ska rekommendera en sommarlåt också, ni MÅSTE lyssna på den R.I.O - When the sun comes down . Den kommer vara min sommardänga iaf ;) Så himla bra låt, och man blir så glad av den!



Skolan då? Just nu håller vi på med nationella prov i svenska och engelska. Gjorde skriftliga svenskaprovet igår i Parken. Temat var Engagemang & Påverken, man fick välja mellan nio olika kategorier att skriva om. Gick helt okej tycker jag :) Och imorse så fick vi göra muntligt prov i engelskan, temat där var Integrity and technology. jag gjorde mitt tillsammans med Malin. Tycker att det gick helt galant också! Du kan besöka hennes blogg här -> http://malingladh.blogg.se/


Annars så ska vi försöka sälja våra produkter genom presentationer på våra föräldrars arbetsplatser och privat till nära ock kära :) Känns att UF året börjar gå mot sitt slut nu. Vi har bara en helårsrapport kvar att skriva. Både helårsrapporten och delårsrapporten har varit så mycket enklare att skriva än affärsplanen som man gör innan man kommer igång. Då vet man precis vad man har gjort, och hur det har gått, så det är bara att skriva. I affärsplanen fick man gissa sig fram litegrann, hur det skulle gå med ekonomin till exempel, hur mycket vi skulle tjäna och hur mycket pengar vi skulle få in osv.




Måste berätta om det stora samtalsämnet på alla treors läppar, STUDENTKRYSSNINGEN! Vi drar iväg den 18 April, vilket inte alls är långt kvar!
Peter Siepen kommer att vara DJ på båten och det är 2500 studenter från hela sverige! Kommer vara full fart ombord med bl.a. speed-dating, middag, tema Beachparty!, 3 dansgolv med olika musikstilar och massor av barer och bus ;) Vi i klassen hade tänkt beställa hula-hula kransar som vi ska ha på oss :) Vi längtar som bara den allihopa!
Jag avslutar med att säga att gästbloggare verkligen är på G nu, det är inget vi bara drar ut på! det kommer, jag lovar!
Ha det bra tills dess,
Kraam / Hanna

0 kommentarer: