fredag, april 03, 2009

Hallå där..

Fredag eftermiddag nu då.

Och jag är den enda som sitter kvar här i skolan =) haha
men det är iallafall tyst och lugnt:)
ska försöka pallra mig hemåt snart tänkte jag.

Men idag har det varit en blandad dag.
jag har gjort det sista på det nationella provet i svenska så
nu är det klart ialla fall. skönt!

vi fick en liten överraskning förut idag också.
det bjöds på kaffe och glass och saft=)
mumsigt värre va.
det hanns med att ha ett möte med Victoria nu på eftermiddagen
också, ett behövande sådant också, men det brukar dom vara för det mesta. Jag får lite mer motivation efter dom mötena kan man säga. För jag måste erkänna att den sista tid som nu är kvar på detta år börjar kännas mycket stressande! (för mig iaf) och jag har en sådan ångest över saker och ting. Det är mitt egna fel egentligen och man önskar ju att man var mer ordningsam från början. Men att säga att man skulle gjort det "bättre" från starten brukar man ju kunna få ur sig. men nu sitter jag alltså här och gör ett sista ryck med diverse uppgifter som skulle gjorts för länge sen, innan jag åker hem.
Ja, det är mycket osm kretsar i skallen just nu.
Hur ska man hinna? kommer jag hinna? pengar? vad händer efter skolan? jobb? vart finns tiden!? Att vara studerande känns inte alltför lätt ibland. Men det finns ingenting som är lätt jämt heller.
Det hade varit konstigt. Men det skulle nog vara ett tips jag skulle ge till någon, att gör det ni ska göra när ni har tiden soå slipper man har 1000 saker att tänka på och göra sedan, i sista minuten. men det är ju typiskt mig=)
Idag är det ett så himla fint väder ute! och det är så varmt och skönt! riktigt mysigt=) sån nu vill jag verkligen att sommaren ska avra här! även fast man troligtvis jobbar mestadels av sommaren, men ändå! det är det jag mest längtar efter nu!
Och jag är ju rätt lantlig av mig, så jag älskar somriga blommor,
DET är då verkligen sommar det!
Helgen kommer tillbringas hemma på landet med familjen i lugn och ro:) om inget annat händer det vill säga!
Ha det bra så länge så hörs vi!
/Mikaela

0 kommentarer: