tisdag, mars 24, 2009

Mässdax!

Tjosan trosan!

Idag var det förberedningarnas dag. Ingen prakik har vi denna vecka på grund av mässan. Men istället så var det massa högskolor på besök idag. Det var lika intressant som alltid, synd att man har hört om högskolan Dalarna så många gånger bara. Vi skulle gå och lyssna på K/Y utbildningar, men det blev nog glömt? jag skriver vi hela tiden, men vi var en hel drös, jag, Mikaela, Sandra, kikki, bella, Lina osv. VI gick och lyssnade på Polisen iallfall, lika intressant som alltid, men jag tror att jag hade kunnat hålla föredraget lika bra som dom ;) Eftersom ja har lyssnat så många gånger :) Men ändå så tycker jag att det är lika intressant varenda gång. Jag som verkligen vill bli polis! Vilket drömyrke! Aldrig veta hur dagen kommer sluta eller vad som kommer hända, ett sånt jobb vill jag ha.


Tillbaka till all förberedning nudå. Här sitter Mikaela och textar skyltar till montern. Vi har nämligen lite av en "utförsäljning" under mässdagarna pga ett stort lager som vi såklart vill sälja och tjäna pengar på! Så vi har satt ner våra priser rätt rejält. Ni borde skynda att fynda om ni skall ha något ;)

Medans mickis skylta så skrev jag ut nya broschyrer! Konstigt att bilderna blev så små, men ni får lov att överleva. Eftermiddagen flög iväg sen iaf, blev lite stressigt. Men nu är montrarna nerpackade och imorn bär det av. Jag är jättenervös över att vi ska ha glömt något! Det är ju inte direkt så att man bara kan "åka och hämta" från borlänge, är ju några mil lixom.. Men jag har gått igenom allting i huvet hundra gånger, vi KAN inte ha glömt något! Och skulle vi nu ändå mot förmodan ha gjort det, så får det följa med upp på torsdag.
Jag är jättespänd och nervös för mobilitetarna och funforlife föresten, tänk om någon av dom blir BÄSTA UF-FÖRETAG I DALARNA! hur coolt skulle inte det vara!? Jag ska hålla alla mina tummar och tår för dom! Jag och Mikaela lyssnade på Mobiltets presentation idag, den va huundra gånger bättre än första gången vi hörde dom. Kom igen nu tjejer! Dehär fixar ni! Go Go!
Nu ska ja kika på Andra Avenyn, sen blir det sova så man verkligen orkar med dagen imorgon. Det blir nog en väldigt lång & lärorik dag!
Ska uppdatera imorn med info och bilder om hur dagen har varit!
Vi hörs!
Kram / Hanna