tisdag, september 09, 2008

Hemkommen och rätt så upprörd


Hej!

Kom hem för inte allt för länge sedan,
har slängt i mig maten och ska snart gå och sova hade jag tänkt.
Men först ska jag skriva några rader.
Jag är sen hem ska jag först tillägga, och varför är jag sen?
Jo, det var såhär att när jag kom från Borlänge till Avesta,
Och klev av bussen följde en kille efter mig. (?)
Jag tänkte, nej nu jävlar! han kom fram till mig och började
prata med mig, på engelska förstås, han var visst från England.
I alla fall så babblade han på där, men jag förstod inte allt han sa.
Han talade om att han tyckte jag var "en vacker flicka"
och att han hade sett mig i Borlänge tidigare på dagen,
Men vågade inte gå fram till mig förns nu när han och jag var "ensamma" (?)
och så bodde han i Hedemora. Då undrar jag, Varför i hela
friden åker man först till borlänge och sen till avesta om man bor i hedemora?!!?!?
Han var obehaglig den här killen, Eftersom jag skulle köra hem från Busstationen ville han att jag skulle skjutsa honom till hedemora för han hade missat den sista bussen!!!
Men hallå där!??! Borlänge bussarna går ju förbi hedemora?!
Jag började undra om han hade förföljt mig, han gav sig INTE! och tjatade hela tiden,
han följde tillochmed med mig fram till min bil!
Jag var livrädd! är det fortfarande, var bara tvungen att skriva det här kände jag.
Jag är väldigt upprörd!
Men färdigskrivet om det nu!

Jaha, ja, det var första dagen på praktiken idag.
Och som Hanna skrev så var jag väldigt nervös!
Men det lade sig rätt så fort när jag dagen väl kommit igång.
Jag har haft en väldigt bra dag, Och jag tror jag kommer trivas på Åhléns väldigt bra!
Så känns det nu i alla fall.
Jag fick börja vara på "mode avdelningen"
tillsvidare men kommer säkerligen att få prova på någon av de andra senare.
Sysslorna idag var att plocka upp nya varor, larma och hänga om lite.
Lite små sysslor helt enkelt. Det var ju trots allt första dagen.
Har tillochmed fått eget passerkort och tillgång till koder osv.
Det känns då seriöst !!

Hanna har visst varit duktig idag! funderat på affärsidén och allt!
Men.. jag undrar om hon kom fram till något tillslut då?! haha=)
katalogen om inköpspriser jag(vi) väntar på har inte kommit med posten idag.
Men hoppas den kommer nu till slutet av veckan ialla fall!
Jag vill komma igång på riktigt!

Nej, jag måste nog gå och sova, så jag orkar med morgondagen!
Det är mer slitsamt än vad man tror...


Ni får ha det så bra!
Mikaela ...

0 kommentarer: